The hard way
Ibland är livet svårt. Ibland lite lättare. Ibland är det lätta att man levt 48,5 år. Reflektionsmöte idag. Vad man lärt sig på 48,5 år är att man väljer sina konfliker. Skolan är INTE min valda konflikt. Om jag väljer konflikt så är det för mina älskade barns skull. Även Per kan räknas till de konflikter som jag väljer. Jag gör ALLT för att min familj, mina barn, min man och mina kära vänner ska må bra och känna sig älskade och utvalda. Sedda. Mitt hjärta det brinner, brinner för de som behöver mig…
 
Nog om detta.
 
Åkte till Campus tidigt idag igen. Tåg 07:04. Reflektionsmöte 8. Over and done with. 
 
Emma och jag tog oss till biblioteket i Ängelholm. De hade väldigt bra pluggrum. Vi satt där i några timmar. Gick igenom socialpolitik och policy. Fram och tillbaka, vände och vred på begrepp och ljusa idéer.
 
Mycket papper blir det...
 
Tåg hem 17:16. Cyklade i motvind. Idag har jag & Ida budat sotning för Sotarna Laholm AB för sista gången. Firade med champagne. En epok är slut. 150 % skola nu. Trivs som fisken i vattnet. Ni som känner mig väl vet att jag inte kan hålla mig till bara en sak så... Idag funkade tv:n så det blev Jägarna, de nya avsnitten på C More. Vad spännande! Ingen klocka imorgon och vi hörs igen på måndag. Natti!
 
"Do we really need a good reason to drink champagne?
 
👋👋
Emelie

Du är bäst!! Gott med bubbel :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress