100 sidor kvar...
Lade mig sent, vaknade tidigt. Nä du, inte upp nu... Sov till 09:30. Frukost och Nyhetsmorgon. När allt var undanplockat började jag städa där inne. Vi har rört oss i källaren, tvättstugan och vinden denna veckan så förfallet var totalt inne. Dammsuga och torka golven var ett måste. När detta var utfört gick jag upp till sängen med min bok. Jag har 100 sidor kvar och skolan börjar på måndag. Läsa, läsa, läsa... 📖

(null)
Kapitel 12-slut!

Jag hann läsa ut boken! Kapitlen har handlat om: Psykologiska och biologiska perspektiv på sociala anpassningsproblem; Åtskillnad och särbehandling; Ett maktperspektiv på mötet mellan klient och system; Har sociala problem ett kön?; Ett postkolonialt perspektiv på sociala problem OCH Sociala problem ur ett dynamiskt perspektiv - exemplet ekonomisk tillväxt och klimatkrisen. Det hela kan sammanfattas i att en konkret och substantiell definition av begreppet sociala problem är svår eller omöjlig att formulera. Uppfattningen varierar i tid och rum och i enlighet med skiftande maktfaktorer i samhället. Enkelt va?!  Mycket att diskutera i höst. 
Middag blev fixad och sen ska jag köra till Åsliden och jobba 21-02. Hörs imorgon! (Blev visst 21-07 då den andra långnatten inte dök upp...) 

👋🏼👋🏼


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress